maandag 25 april 2011

Henry P. Cowell: "Als U mij geld laat verdienen…"

Henry P. Crowell die ook wel liefelijk "De alleenheerser van de Ontbijttafel" werd genoemd, kreeg tuberculose toen hij een jongen was en kon daarom niet naar school gaan. Nadat hij een prediking hoorde van Dwight L. Moody, begon de jonge Crowell te bidden: "Ik kan geen pastor zijn, maar ik kan wel een goede zakenman worden. God, als U mij geld laat verdienen, dan zal ik het voor Uw werk gebruiken."


Op het advies van de dokter begon Crowell gedurende zeven jaar buitenshuis te werken en zodoende herstelde zijn gezondheid. Daarna kocht hij de kleine vervallen Quaker molen in Ravanna, Ohio. Binnen tien jaar was Quaker Oats (vertaald: Quaker Haver) een bekend woord in het huis van miljoenen. Crowell begon ook de enorme Perfection Stove Company (vertaald: de Perfectie Oven Maatschappij).


Gedurende veertig jaar gaf Henry P. Crowell 60 tot 70 procent van zijn inkomen aan Gods doelstellingen. Maar hij begon eerst met een tiende van 10%. Tot vandaag, sinds 1901, is Quaker Oats een marktleider. Het bedrijf maakt een omzet van € 7 miljard per jaar.


Avond van Financieel Succes

MAANDAG OM 20U - FRUITWEG 4, DEN HAAG

UKGR.NL

1 opmerking: