zaterdag 13 augustus 2011

DERTIENDE DAG VAN DE VASTEN VAN DANIËL


Van: De Here Jezus
Aan: De dienaren
Kleine fouten, grote twijfels – zo werkt het kwaad.

Het gebruikt kleine dingetjes en verandert ze in onvergefelijke zondes en hamert ze constant in het hoofd van zijn slachtoffer, vooral wanneer hij God zoekt…
Jij verdient de Heilige Geest niet… jij hebt gezondigd… jij hebt een fout gemaakt… jij hebt gefaald… jij werd boos… jij hebt gemasturbeerd… jij gaf toe… jij viel in de verleiding… jij hebt jouw vasten gebroken… jij bent nep… jij wilt Hem, maar je denkt alleen maar aan jouw vriend… jij loog… jij hebt overspel gepleegd… jij hebt vieze gedachtes… jij hebt zoveel foute dingen gedaan en nu wil je heilig spelen… jij bent dit… jij bent dat… jij… jij…
Aan de andere kant zegt Degene die met de Heilige Geest doopt:
Ik heb al de prijs voor jouw vrijheid betaald. Als jij in mij gelooft, dan is jouw probleem nu van Mij. Jouw leven is van Mij. Voor Mijn Vader ben je schoon, gewassen, gezuiverd door Mijn bloed.
Geloof je hierin? Luister dan niet naar iemand anders, vooral niet de duivel! Ik ben Degene die de Heilige Geest geeft. Dus luister alleen naar Mijn stem en geloof.
“Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam.”
1 Korintiërs 6:20
“Weest geen slaven van mensen” … of van de duivel!
1 Korintiërs 7:23

1 opmerking:

  1. De stem van God geeft ons kracht om vooruit te gaan in het leven. De stem van de duivel houdt ons tegen om vooruit te gaan in het leven. Wij kiezen de stem waar wij naar luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen