maandag 8 augustus 2011

ACHTSTE DAG VAN DE VASTEN VAN DANIËL


Oren?
Wie heeft ze?
Natuurlijk gesproken, heeft iedereen oren. Oren om te luisteren naar de familieleden, dokters, geliefden, vrienden, collega’s, buren, actualiteiten in het algemeen enz.
Maar wie heeft ze om naar de stem van de Geest van God te kunnen luisteren?

Zijn stem is niet altijd zoet, lief of zacht.
Soms is hij sterk, scherp en hard.
Hij praat niet met het hart, omdat het geen moed heeft om te gehoorzamen.
Maar ik betwijfel dat Hij niet elk probleem kan oplossen.
In een stortvloed aan adviezen, wie wil dan naar dat van God luisteren?
Aan de geïnteresseerden, zegt Hij:
“Och, dat mijn volk naar Mij luisterde…
Welhaast zou Ik hun vijanden vernederen…
Hij zou hen gespijzigd hebben met het vette der tarwe,
ja, Ik zou u verzadigd hebben met honig uit de rots.”
Psalm 81:13-17

Geen opmerkingen:

Een reactie posten