vrijdag 5 november 2010

Twee soorten mensen

Er zijn twee soorten mensen die naar de kerk komen. De eerste persoon is iemand die moeilijkheden ziet in alles. In feite zijn de moeilijkheden binnen in de persoon zelf en de visie van zo’n persoon is pessimistisch. Hij is ongelovig omdat hij niet gelooft dat hij de hel kan overwinnen dat in de vorm van een blokkade tussen hem en de belofte van God ligt. Ten onrechte, denkt men dat naar de kerk komen, Bijbel kennis, vasten en bidden voldoende is om de beloften van God in bezit te nemen. Zolang de persoon geen actie onderneemt zal hij de beloften van God nooit in bezit nemen. Het is net als in de Bijbel staat: "Want gij hebt volharding nodig, om, de wil van God doende, te verkrijgen hetgeen beloofd is.” (Hebreeën 10:36). Ik moet de beloften bereiken. De wil van God is dat ik acties onderneem, dat ik tegen de vijanden strijd die zich tegen mij verzetten en mij tegenhouden om de beloften te bereiken.

De andere persoon die naar de kerk komt is een persoon die de overwinning ziet, zelfs in een situatie die door de menselijke ogen onmogelijk is om op te lossen. Zijn visie is de visie van Geloof. Hij is zich bewust van de handelingen die hij moet nemen om de onoverkomelijke blokkades tussen hem en de beloftes van God te overwinnen. De zekerheid die hij in zichzelf heeft is dezelfde als van Kaleb en Jozua, zoals in de Bijbel staat: "Laat ons gerust optrekken en het in bezit nemen, want wij zullen het zeker kunnen vermeesteren." (Numeri 13:30).

Er zijn geen blokkades die de handeling van geloof die in een uitdaging wordt gezien niet overwint. Ik geloof dat het tijd is om in bezit te nemen, en u?

God zegent u in overvloed,

Bisschop Romualdo Panceiro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten