vrijdag 19 november 2010

Inspirerend verhaal

Filosofie van de kameel

Een baby kameel vroeg zijn moeder:


- Waarom hebben de kamelen bulten?


- Mijn zoontje wij zijn woestijn dieren, wij hebben deze bulten nodig om water op te slaan en daardoor staan wij bekend dat we het lang kunnen uithouden zonder water te drinken.


- Duidelijk, maar waarom zijn onze benen zo lang?


- Mijn zoon zij zijn lang, zodat we door de woestijn heen kunnen lopen. Met deze lange benen kan ik me beter bewegen in de woestijn! antwoordde zijn moeder.


- Ok. En waarom zijn onze wimpers zo lang? Af en toe hinderen ze mij om goed te kunnen zien.


- Mijn lieve zoon, onze wimpers zijn lang en dik zodat ze als een beschermende kap kunnen dienen voor onze ogen. Ze helpen jou om jouw ogen te beschermen tegen de wind en het zand van de woestijn! antwoordde de moeder trots.


- Goed! Dus onze bulten dienen om water op te kunnen slaan, onze benen zijn lang om door de woestijn heen te kunnen lopen en onze wimpers zijn lang en dik om onze ogen te beschermen in de woestijn. Wat doen wij dan hier in de dierentuin?



Moraal van het verhaal: "Vaardigheden, kennis, kunde en ervaringen zijn alleen nuttig als je op de juiste plaats bent."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten