maandag 27 juni 2011

Zondag van de Vrijheid

Helaas behoort het woord vrijheid niet tot een ieders woordenschat. Velen hebben een verlangen in zichzelf gekoesterd om vrij te worden, zonder dat zij gehoord werden…


Veel mensen negeren het feit dat we, door het geloof, al vrij gemaakt zijn door het offer van God.


Hoewel dat zo is, heeft niet iedereen kunnen genieten van de vrijheid.


Waarom?


Het feit is dat de meeste mensen er niet echt in geloven en velen van degenen die “geloven”, verwachten dat ze het kunnen bereiken zonder er iets voor te hoeven doen. Ik bedoel, ze denken dat het automatisch zal komen.


Het deel van God is al gedaan.


Die van ons is nog niet gedaan. Volharden, doorzetten, strijden en offeren – werkwoorden die uiten wat er nodig is om vrij te worden – dat is ons deel. Niemand kan het voor u of mij doen.


U dient uw gehele kracht te gebruiken. Ik zal die van mij moeten gebruiken. Niemand kan zijn kracht aan iemand anders lenen. Maar we kunnen onze krachten wel bundelen.


Als u dit wilt doen, neem dan samen met ons deel aanstaande zondag om 10u in één van onze UKGR Evangelisch Centra.


Als een symbool van uw vrijheid zal de hoofdpastor van elke kerk, vanaf 30 minuten voor de dienst, uw hoofd, handen en voeten zalven met het bloed van Jezus. In Den Haag zal ik het zelf doen.


Tot dan,


Bisschop Rui Silva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten