vrijdag 10 juni 2011

De vogelkooi

Een engelse pastor genaamd George Thomas kwam op een dag naar de kerk met een lege vogelkooi.

Hij plaatste hem voorzichtig op de prediktafel en begon te praten.

"Ik liep gisteren door de stad toen ik een jongen zag lopen met deze vogelkooi. In die kooi zat een klein vogeltje die rilde omdat hij het koud had en bang was. Ik vroeg hem:

– Wat ga je doen met dat vogeltje?

Waarop hij antwoordde:

– Ik ga hem mee naar huis nemen, een paar van zijn veren uittrekken en daarna ga ik hem verbranden! Ik zal echt veel lol met hem hebben!

Stomverbaasd door de haat van dat jongetje voor die vogel vroeg ik hem:

– Hoeveel wil je voor dat vogeltje hebben?

– Ach… u wilt dit vogeltje niet hebben… antwoordde hij.

– Dit vogeltje is waardeloos, hij dient nergens voor.

– Hij is lelijk!

Nadat ik een beetje doorzette was ik in staat om dat jongetje te weerhouden van zijn slechte bedoelingen en kocht ik dat vogeltje voor twintig dollar. Toen ik het arme vogeltje in mijn bezit had, zette ik hem meteen vrij zodra dat jongetje zich omdraaide…"

Evenzo betaalde de Here Jezus de prijs door Zijn eigen bloed te doen vloeien, zodat een ieder die in Hem gelooft vrij gezet zal worden. U kunt op dit moment vrij gezet worden of in de handen van de duivel blijven.

Wat zult u kiezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten