zondag 5 september 2010

De overhaastige rechter

Helaas heeft dit al vaak plaats gevonden bij de mensheid


Op een dag liep een dame over straat en zag ze, volgens haar, door het raam van het huis van de pastor een verschrikkelijke scène.


Stel u zich voor, haar pastor was achter zijn vrouw aan het rennen met een opgeheven bezem.


Zij hoorde de schreeuw van de vrouw die aan het rennen was en achter haar rende haar man. Er was geen twijfel aan! De pastor was zijn vrouw aan het slaan. Vervolgens verspreidde zij het nieuws door de gehele stad.


Zij vertelde het nieuws aan iedereen die zij kende en omdat zij daarmee nog niet voldaan was begon ze het ook aan onbekende mensen te vertellen. In een korte tijd wist de gehele stad over de onjuiste houding van de pastor van de kerk. De leiding van de kerk, die met deze feiten werd geconfronteerd, nam een beslissing betreffende de zaak. Ze ontsloegen de pastor van zijn ministerie en deelden deze beslissing aan hem mee. De pastor besloot heel wijselijk de beslissing te accepteren en niets in zijn voordeel te zeggen. Hij vroeg alleen maar voor een verzoek. Dat hij op de aankomende zondag een afscheidsdienst mocht houden, waarbij hij iedereen uitnodigde die aanwezig kon zijn bij zijn afscheid.


Op de afgesproken dag, nadat hij een korte evangelische boodschap had gepredikt, nodigde hij zijn vrouw uit om op het platform te komen en het publiek uit te leggen waarom hij werd weggestuurd.


Ze zei luid en duidelijk: Mijn man wordt weggestuurd van de kerk door een OVERHAASTIGE RECHTER! Ik ben mij ervan bewust dat de beslissing om mijn man weg te sturen door mij wordt veroorzaakt. Ik heb nog nooit bij iemand geklaagd over deze situatie en dat kon ik in feite ook niet, omdat wat er in feite gebeurde was dat op een bepaalde dag toen ik het huis aan het schoon maken was er opeens een rat verscheen die door de kamer begon te rennen. Omdat ik bang ben voor ratten begon ik te schreeuwen en te rennen. Mijn man die dat zag nam een bezem en begon achter hem aan te rennen om hem dood te maken. Als dit een reden is om mijn man weg te sturen, dan gaan wij naar een andere stad, maar zo niet, dan zouden wij graag willen dat de persoon die dit valse nieuws heeft verspreid over mijn persoon hier naar voren komt , omdat wij (mijn man en ik) bereid zijn om deze persoon voor deze fout te vergeven.


Alle aanwezigen wisten wie dat nieuws had verspreid, dus had deze "dame" geen andere keus dan naar voren te gaan en om vergeving te vragen. Daarbovenop zei de pastor tegen die "dame": "Ik vergeef u maar zuster u zult moeten voldoen aan een verzoek dat ik u zal geven, ok?" Zij antwoordde bevestigend. Vanwege haar toestemming gaf de pastor haar de volgende opdracht: "Neem een veren kussen ga de heuvel op en gooi alle veren in de lucht" (dat is makkelijk dacht de dame). Maar de pastor ging verder: "De volgende dag gaat u terug en verzamelt u alle veren en herstelt u de kussen om hem te maken zoals hij vroeger was". Pastor dat is onmogelijk! Nadat de wind de veren heeft meegenomen kan ik ze nooit meer allemaal verzamelen. "En dat is precies wat u heeft gedaan met mijn leven! Door valse geruchten over mij te verspreiden zal ik nooit meer dezelfde geloofwaardigheid hebben voor de mensen van deze stad."


Wij zullen verhuizen naar een andere stad, maar we laten deze levensles achter voor alle aanwezigen: "Beoordeel nooit iemand te snel en verspreid niets dat u niet kunt herstellen."

1 opmerking: