dinsdag 23 maart 2010

Groot probleem, simpele oplossing

Een patiënt ging naar een psychologische kliniek en vertelde aan de psycholoog:

- Elke keer als ik in bed lig, denk ik dat er iemand onder het bed is.

Dan ga ik onder het bed liggen en denk ik dat er iemand op het bed is.

Omlaag, omhoog, omlaag, omhoog. Ik word gek!

- Sta me toe om u gedurende 2 jaar te behandelen - zei de psycholoog.

- Kom drie keer per week en ik genees u van dit probleem.

- Hoeveel moet ik ervoor betalen? - Vroeg de patiënt.

- €120 per sessie - antwoordde de psycholoog.

- Nou, ik zal erover nadenken – concludeerde de patiënt het onderwerp.

Na 6 maanden ontmoetten ze elkaar op straat.

- Waarom kwam u niet meer? - Vroeg de psycholoog.

- €120 per sessie, drie keer per week, 2 jaar lang zou me te duur worden en een man in een bar genas me voor €10.

- Ja? Hoe dan? - Vroeg de psycholoog.

De man antwoordde:

- Voor €10 sneed hij de poten van het bed... Vaak is het probleem serieus, maar de oplossing kan heel eenvoudig zijn!

ER IS EEN GROOT VERSCHIL TUSSEN HET RICHTEN OP HET PROBLEEM EN HET RICHTEN OP DE OPLOSSING!

Richt u zich op de oplossing in plaats van aan het probleem te blijven denken.


1 opmerking: