dinsdag 26 januari 2010

Brief van een gevangene

Ik schrijf deze brief zodat u voor mij bidt en als u het in uw hart voelt, kunt u het voorlezen aan de helpers. 13 jaar geleden verliet ik het Werk van de Here Jezus, omdat ik wrok in mijn hart toeliet.

Ik heb het werk van God verricht van 1991 tot 1996. Ik was een gezegende helpster en deed Gods werk met liefde. Ik evangeliseerde omdat ik graag de straat op ging en nam deel aan alle groepen in de kerk, zelfs gevangenissen heb ik bezocht.

Ik heb altijd in hoofdkerken gewerkt, waar het werk groot is, maar nooit heb ik gemompeld. Mijn financiële leven was een zegen, mijn familie was bijna in zijn geheel bekeerd. De eerste keer dat de UKGR een pelgrimstocht naar Israël organiseerde, ging ik mee. Ik heb gewandeld waar Jezus wandelde, het was een zegen. Alles was zeer gezegend in mijn leven. Ik ben verantwoordelijk geweest voor de Bijbelse schooltjes in de regio van São Cristovão, in Rio de Janeiro. Daarna hielp ik met het openen van een centrum voor drugsverslaafden en velen zijn tot op de dag van vandaag in de aanwezigheid van de Heer.

Maar op een dag liet ik toe dat trots mijn hart binnen kwam. Ik voelde mij gekwetst door een pastor en ook al had ik gelijk, toch liet ik mijn behoudenis daardoor wegglippen.

Ik heb de kerk verlaten en alles wat ik vroeger in mijn oude leven deed, begon ik nog erger te doen. Ik begon weer drugs te gebruiken, nog heviger dan eerst, en ik heb viermaal geprobeerd zelfmoord te plegen. In 2002, overleed ik bijna aan een overdosis. Ik werd in het ziekenhuis opgenomen dus gebruikte ik 6 jaar geen drugs, maar terugkeren naar de armen van Jezus lukte mij niet.

Vorig jaar raakte ik weer aan de drugs en deed zoveel slechte dingen dat ik uiteindelijk gearresteerd werd. Ik had dit nooit gedacht, maar hier kwam ik terug tot het geloof en stopte met roken en drugs te gebruiken. Ik zoek de aanwezigheid van God en de Heilige Geest, want wanneer ik hier wegga, zal ik Jezus weer dienen. Ik wil opnieuw Gods werk doen. Bid voor mij, omdat ik weet dat de duivel alles zal doen om dit tegen te houden. En ik hoop dat geen man of vrouw van God ooit Gods aanwezigheid zal verlaten, want wat in Gods Woord geschreven staat, is waar: ik at van het eten van de varkens.

Dank u wel.

Marcia Moraes

Bid voor mij en zorg voor uw behoudenis!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten