vrijdag 7 juni 2013

Mango


Vandaag gaan we over iets praten waar ik veel van houd. We gaan over fruit praten.

In mijn geval kan ik zeggen dat het liefde op de eerste gezicht was tussen mij en fruit :)

Een dag zonder fruit is voor mij een dag die niet compleet is. Ik weet dat er mensen zijn die niet van fruit houden, dus ik zal jullie een paar goede redenen geven om dit cadeau van God te beginnen te waarderen.
Ik zal beginnen met mijn favoriete fruit…


Mango

Mango is erg gezond  en kan veel lichamelijke ongemakken verhelpen.

De mango zit bomvol vitaminen, mineralen en anti-oxidanten. Deze zijn goed voor zowel lichaam als geest. Daarnaast zitten er in een mango maar weinig calorieën, eiwitten en vetten. In de mango zit Fenol, een anti-oxidant die helpt om (galblaas)kanker te voorkomen. Ook helpt het eten van mango's om verstopte huidporiën te openen. Het eten van mango is sowieso goed voor de huid, het zorgt ervoor dat deze zachter wordt en meer glans krijgt.

Voor zwangere vrouwen is het verstandig om regelmatig een mango te eten, het liefst zelfs dagelijks. De calcium en het magnesium dat in de mango zit helpt spieren te ontspannen, stress te voorkomen en kan zelfs miskramen helpen voorkomen.

Voor mensen met bloedarmoede is het ook goed om mango's te eten. Vanwege de grote hoeveelheid ijzer die er in deze vrucht zit. Daarnaast helpt de vitamine C het lichaam om ijzer op te nemen uit andere voedselbronnen.

In een mango zit veel tryptofaan, dit is de voorloper van serotonine. Beiden worden ook wel gelukshormonen genoemd.

Er zitten nog veel meer voordelen aan het eten van dit gezonde stuk fruit. Zo versterkt de mango uw hartspier, beschermt het u tegen hart en vaatziektes, uw hormonale systeem wordt verbeterd, helpt het bij het tegengaan van aambeien en obstipatie en de lijst gaat verder…

Attentie: Onze adviezen zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Volg dus altijd het advies van uw dokter op. Hij zal u het best kunnen adviseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten